Auteur Topic: Hoe bevalt het wonen in Vathorst?  (gelezen 1054 keer)

Offline FamW

• weet waar Vathorst ligt
  • *
    • Bekijk profiel
Hoe bevalt het wonen in Vathorst?
« Gepost op: 26 juni 2011, 13:56 »
Excuses voor als het bericht verkeerd geplaatst is.

Mijn man en ik overwegen met ons gezin (met 2 kleine kinderen) naar Vathorst te verhuizen. We hebben gekozen voor Amersfoort. En omdat woningen elders in de stad onbetaalbaar of klein zijn of voor ons onaantrekkelijk qua stijl (schothorst), en we dichtbij een station willen wonen, trekt Vathorst ons het meest aan.

Ik vind Vathorst qua wijk geweldig. Veel kinderen, gevarieerde bouw, voldoende voorzieningen. Ik blijf het echter een minpunt vinden dat het langs de snelweg zit en dat het naast een vuilstort zit waar veel over te doen is (lijkt te zijn?). Nu weet ik dat via internet altijd slechte berichten te vinden zijn, over wat dan ook, en dat dat niet perse een objectief beeld oplevert.

Vandaar mijn vraag: hoe bevalt het jullie als bewoners? Kunnen jullie Vathorst in z'n geheel aanraden voor ons als gezin met 2 kinderen die op zoek zijn naar een leuke speelomgeving tov de stad Amsterdam waar we nu zitten.

(We komen allebei uit de directe omgeving van Amersfoort. En we gaan doelbewust weg uit de drukte van de stad. Dat is dus niet iets wat we zullen missen.)

Offline Judith en Jan

• Zwanenliefhebber
  • Vathorst guru
  • The question is : ... what is a manamana?
    • Bekijk profiel
Re: Hoe bevalt het wonen in Vathorst?
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2011, 16:11 »
Geboren en getogen in Amersfoort waren we voor de keus gesteld om ons huis wederom te verbouwen i.v.m. gezinsuitbreiding of te verhuizen. Het wonen in Vathorst is een stap die ik jaren eerder had moeten doen. (maar ons huis moest nog gebouwd worden)
De kids kunnen vlakbij op school. (er zijn genoeg scholen) Ultramodern medisch centrum, tandarts om de hoek, Leuk winkelcentrum met een uiterst actieve winkeliersvereniging.
Het stedelijke Amersfoort wat zich aanpast aan de uitstraling en rust van het dorp Hooglanderveen waar het omheen gebouwd is. Er wordt veel georganiseerd. Alleen dit weekend was er al het Laakse Havenfeest door de bewoners van de deelwijk "de laak", het arteganza festival bij het icoon en het authentieke Hooglanderveen liet zich zien met Veenrassend
Nadelen zijn er ook natuurlijk. Vathorst is een " autoluwe" wijk waardoor het verkeer (vooral rond begin en einde schooltijd) nog wel eens stil staat en er op sommige plaatsen weinig parkeergelegenheid beschikbaar is. (1,4 parkeerplaatsen per huis/gezin)

Zelf woon ik in de Laak en heb sinds we er in 2008 wonen nog nooit last gehad van Smink. Misschien dat dat voor de mensen die er dichterbij wonen anders is.
De snelweg. Tsja ... het zijn er twee ... als de wind uit het zuiden of het oosten komt dan hoor je die. Maar dat had ik bij mijn vorige huis in het leusdenkwartier ook (met de A28).

Kortom ... ons bevalt het goed. Ik kan het je van harte aanbevelen.
(nee ... ik werk niet bij het OBV of voor een makelaar o.i.d.)

Offline Wouter & Sabine

• *
  • bewoners in de bron
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2011, 20:52 »
morgen een jaar geleden kregen wij onze sleutel in vathorst ( de bron).
Van de snelweg merk je eigenlijk weinig en als voordeel in de bron ben je ook zo op de snelweg. Je woont centraal in nederland.
Wij hebben zelf geen kinderen maar na mijn idee zijn de voorzieningen hiervoor prima en er zijn genoeg mogelijkheden in deze wijk.
Het is er erg groen, leuke bouwstijlen. Kortom een fijne plek

Offline mvunen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 juli 2011, 10:05 »
Ik woon nu al ruim 5 jaar aan de kant van Smink. Ik moet zeggen dat ik er nog nooit last van heb gehad. Vlak bij Smink wonen betekent ook vlak bij de snelweg wonen (A1) en ook daar heb ik nooit last van. Je ziet hem niet en af en toe als de wind verkeerd staat hoor je hem. Maar waar heb je dat niet?

ik vind Vathorst de voordelen van de stad hebben, maar ook de voordelen van een kleiner, landelijker dorp

Offline Wouter & Sabine

• *
  • bewoners in de bron
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 juli 2011, 19:07 »
idd. Je zit alleen wat verder van de stad af. Maar ook dat is goed tedoen. Je kan met de bus of trein en met de fiets is het zo'n 25 min

volg ons op Twitter