Geboren en getogen in Amersfoort waren we voor de keus gesteld om ons huis wederom te verbouwen i.v.m. gezinsuitbreiding of te verhuizen. Het wonen in Vathorst is een stap die ik jaren eerder had moeten doen. (maar ons huis moest nog gebouwd worden)
De kids kunnen vlakbij op school. (er zijn genoeg scholen) Ultramodern medisch centrum, tandarts om de hoek, Leuk winkelcentrum met een uiterst actieve winkeliersvereniging.
Het stedelijke Amersfoort wat zich aanpast aan de uitstraling en rust van het dorp Hooglanderveen waar het omheen gebouwd is. Er wordt veel georganiseerd. Alleen dit weekend was er al
het Laakse Havenfeest door de bewoners van de deelwijk "de laak", het
arteganza festival bij het icoon en het authentieke Hooglanderveen liet zich zien met
Veenrassend.
Nadelen zijn er ook natuurlijk. Vathorst is een " autoluwe" wijk waardoor het verkeer (vooral rond begin en einde schooltijd) nog wel eens stil staat en er op sommige plaatsen weinig parkeergelegenheid beschikbaar is. (1,4 parkeerplaatsen per huis/gezin)
Zelf woon ik in de Laak en heb sinds we er in 2008 wonen nog nooit last gehad van Smink. Misschien dat dat voor de mensen die er dichterbij wonen anders is.
De snelweg. Tsja ... het zijn er twee ... als de wind uit het zuiden of het oosten komt dan hoor je die. Maar dat had ik bij mijn vorige huis in het leusdenkwartier ook (met de A28).
Kortom ... ons bevalt het goed. Ik kan het je van harte aanbevelen.
(nee ... ik werk niet bij het OBV of voor een makelaar o.i.d.)