Auteur Topic: Rookmelders  (gelezen 1277 keer)

Offline Nander

• weet waar Vathorst ligt
  • *
    • Bekijk profiel
Rookmelders
« Gepost op: 21 augustus 2011, 21:45 »
Beste buurtbewoners,

Vandaag was het dan weer zover. Iedere 2 uur gingen bij ons alle rookmelders af zonder enige aanleiding! Onze kinderen krijgen er bijna een traumatische ervaring van en durven bijna niet meer bij ons in huis te blijven. Ik heb ze er nu allemaal (7!) uit het plafond getrokken. We werden er helemaal gek van. Wie herkent dit probleem en ik zou graag willen weten wat daaraan te doen is.
Alvast bedankt.
Groeten,
Nander

Offline Renate en Mark

• Vathorst guru
  • bah de winter komt er weer aan
    • Bekijk profiel
    • OOSEOO Internetmarketing
Re: Rookmelders
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2011, 11:29 »
wij hebben dit ook gehad. Bij ons was een van de rookmelders het ook vies geworden doordat deze niet goed is afgeplakt geweest bij het spuiten van de muren. Inmiddels nieuwe melders en elk jaar nieuwe batterijen en geen problemen meer.

Onze buren hadden vorige week een ander verhaal.

Die hebben contact opgenomen met het bedrijf wat ze geplaatst heeft. Blijkt dat er vocht bij de leidingen gekomen zijn (in de gietvloer) en na een jaar of 2-3 gaat dit kortsluiting opleveren. Bij de buren worden nu nieuwe leidingen/draden getrokken omdat er 120 volt op de melders stond.

Succes in ieder geval
Dura Vermeer heeft onze huizen gebouwd.

Offline Harry/Hester

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2011, 12:39 »
Wij hebben dit ook gehad!
Bij ons waren alle rookmelders geschakeld en via het hoofdnet verbonden. We konden ze dus niet uitzetten. Regelmatig gingen vanuit het niets de melders af. Erg vervelend, want je schrikt je rot, de kinderen en wijzelf werden er wakker van en in het begin spurten wij naar boven om te kijken bij bijv. de wasmachine en droger of er wat aan de hand was. Later werden wij er laconiek onder en deden we dat niet meer, terwijl je er natuurlijk altijd op moet reageren, stel dat....
Wij hebben eerst alle rookmelders goed schoongemaakt, door trillen van stof kunnen ze afgaan, dus goed de stofzuiger erop zetten. Dit was niet afdoende.
Later hebben wij (op advies van de leverancier) bij alle rookmelders een van de stroomdraadjes losgemaakt, waardoor ze niet meer geschakeld zijn, maar het nog wel doen. Ieder voor zich. Toen was meteen duidelijk waar het defect zat. Een van de rookmelders op zolder was stuk. Die hebben we nu vervangen (kregen we gratis van de leverancier)
Sinds die tijd is bij ons nooit meer het alarm afgegaan.

Offline Nander

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2011, 12:46 »
Dankjulliewel voor de reacties.
Bij ons zijn ook alle rookmelders geschakeld, dus het los halen van een van de draadjes is misschien een goede oplossing. Weet je misschien welk draadje losgehaald moet worden (de kleur)? Hoor het graag.
Nander

Offline Judith en Jan

• Zwanenliefhebber
  • Vathorst guru
  • The question is : ... what is a manamana?
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2011, 15:32 »
Ik zou zeggen ... neem contact op met de leverancier die het aangelegd heeft. Het is niet echt verstandig om op eigen houtje hiermee bezig te gaan vermoed ik.
De leverancier kan je vermoedelijk wel telefonisch door het probleem heen praten en als duidelijk is waar het probleem zit kunnen ze ook een passende oplossing aandragen.

Succes in ieder geval.

Offline Harry/Hester

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2011, 16:12 »
In ons geval waren het de zwarte draadjes, dat was de schakeldraad, maar ik zou het anders even navragen aan de leverancier, dat hebben wij ook gedaan. Misschien heb je ook nog garantie, dan kunnen zij er naar kijken. In ons geval was die al verlopen.

Offline Nander

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2011, 21:24 »
Hmmm, ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik zal de leverancier eens even bellen.
Helaas is de garantie ook bij ons al verlopen...
Nander

Offline Rudy

• parkwoningen
  • kent Vathorst op zijn duimpje
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2011, 13:48 »
Bij ons hadden we af en toe zo'n piep, soms 2x op een dag soms 3 dagen niet. Net alsof de batterij leeg raakt. Batterij vervangen bracht geen soelaas.
Bleek dat de aansluitdraden gewoon slecht aangesloten waren. Draden opnieuw gestript en weer aangesloten en sindsdien nooit meer last.

Offline Wouter & Sabine

• *
  • bewoners in de bron
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 05 oktober 2011, 16:51 »
2 van de drie begonnen ook steeds te piepen.. Althans op de overloop begon. Na een paar maanden begon het weer en vorige week bleef het doorgaan en toen deed die op zolder ook mee.
Maar even naar de aanemer gelopen aangezien ze er net een jaar inzitten. Er zijn nieuwe besteld. aangezien ze op de bedrading zitten heeft het niks met de batterij temaken. die doet pas wat als de stroom eraf is

Offline Nander

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 10 oktober 2011, 14:28 »
Dit is de reactie die ik heb gekregen van het bedrijf BRK die de rookmelders produceert, misschien hebben jullie er wat aan (zie ook de bijgevoegde pdf):

Indien u vals alarm heeft en de melder gaat nog vanzelf uit, kunt u de melders nog schoonmaken.
Gaat de veroorzaker van het vals alarm melder niet meer vanzelf uit hoeft u alleen deze melder te vervangen. Druk net zo lang op de testknop (10 tot 15 sec ) totdat de melder vanzelf uitgaat.

Indien u een melder verwijderd, draai dan de melder 10 graden linksom zodat de melder los komt  van de grondplaat. Daarna trekt u de stekker uit de onderzijde van de melder.
De veroorzaker zorgt er voor dat alle andere melders ook afgaan. Vervang of maak de melder schoon zoals aangegeven in de PDF.

Heeft u de melders sinds de oplevering nog nooit schoongemaakt, is het aan te raden om de melders met een compressor of een spuitbus met lucht uit te blazen. Achterhalen welke melder het alarm veroorzaakt kun je niet horen maar wel zien. De veroorzaker laat TIJDENS het ALARM een snelknipperende RODE led zien. Alleen deze melder verwijder je van het plafond of druk je de pauze knop in, de rest van de melders blijft altijd zitten. Nadeel is dat u moet wachten op het volgende vals alarm.

Wilt u dit niet, Stofzuig dan niet alleen de melders, maar maak ook eventuele lampen- plafoniers stofvrij met een vochtige doek. Heeft u vanaf de oplevering  de melders nog nooit schoongemaakt, is het aan te raden om alle melders te vervangen,

·        BRK 7010BE (replacement unit)
·        Deze melder is bij ons verkrijgbaar en kost 25,00 per stuk ex verzendkosten. De 7010BE – Replacement bestaat uit een rookmelder en de grondplaat.
·        U gebruikt dus het kabeltje/connector die op uw oude melder is aangesloten.

Vriendelijk groet, 
Customerservice BRK-DICON & First Alert
www.brkdicon.eu
www.firstalert.eu

Offline EllenV

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2011, 21:36 »
Ik zou zeggen ... neem contact op met de leverancier die het aangelegd heeft. Het is niet echt verstandig om op eigen houtje hiermee bezig te gaan vermoed ik.
De leverancier kan je vermoedelijk wel telefonisch door het probleem heen praten en als duidelijk is waar het probleem zit kunnen ze ook een passende oplossing aandragen.

Succes in ieder geval.

Dit lijkt mij het verstandigst! heb ik zelf ook gedaan en heb nergens last meer van!!

Gr,
Ellen

http://www.gecertificeerdemediators.nl/

volg ons op Twitter