Auteur Topic: Parkeren (boete)  (gelezen 6409 keer)

Offline Aalt en Leontien

• Bouwnummer 1483
  • weet waar Vathorst ligt
  • *
    • Bekijk profiel
    • Cattery Poco Loco's
Parkeren (boete)
« Gepost op: 21 februari 2009, 14:16 »
Zijn er meer mensen die een bekeuring hebben gehad voor parkeren op het trottoir?
Wij hadden een bekeuring (vrijdagavond), omdat we inderdaad de auto op de stoep hadden gezet, omdat alle plekken in de Ransdorpstraat bezet waren... € 60,-!

Wij vinden het een beetje kinderachtig, omdat het parkeren van een 2e auto (1 op het binnenerrein en 1 in de straat) gewoon een probleem is, gezien het parkeerbeleid in Vathorst.
Vanavond hebben we ook nog eens verjaardag bij ons, je durft de mensen bijna niet meer te vragen, omdat ze hun auto niet eens kwijt kunnen!!

Maar goed, parkeren op de stoep kan je dus een boete kosten dus let op!  >:(

Offline Renate en Mark

• Vathorst guru
  • bah de winter komt er weer aan
    • Bekijk profiel
    • OOSEOO Internetmarketing
Re: Parkeren (boete)
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2009, 19:40 »
Als je even een blok verder gaat, of de brug over richting schouteneiland zijn er heel veel parkeer plekken.

Er is altijd wel een plekje te vinden

succes

gr renate

Offline Yolanda

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2009, 19:10 »
Vind het niet kinderachtig er zijn genoeg parkeerplaatsen in de wijk. De kinderen heben er last van als ze op de stoep spelen.

Offline manon

• Vathorst pionier
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2009, 21:16 »
Hoera! Eindelijk wordt er wat aan gedaan! Weet je wel hoe vervelend het is als je met een tweelingwagen met twee kindjes erin en boodschappen (zwaaaaaaaar) steeds de straat op moet omdat er heeeeel veel auto's op stoepen geparkeerd staan en ik er dus niet door kan? Het is toch van de zotte dat voetgangers en spelende kinderen de straat op moeten omdat mensen te beroerd zijn om iets verder naar hun auto te lopen en het als een recht zien om hun auto dan maar fout op de stoep te parkeren?

Bij ons in de straat staan er ook regelmatig auto's op de stoep omdat mensen hem voor hun huis willen hebben terwijl er bijna altijd plek in de straat is om te parkeren.

Offline miek

• Vathorst pionier
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2009, 09:57 »
Bij ons in de straat worden ook boetes uitgedeeld terwijl het echt vol is!
Ik vind het ook vervelend om op de stoep te parkeren en kijk best om me heen maar als er echt geen plek is dan moet je wat...... bovendien speelt dit probleem vooral s avonds als mensen thuiskomen en dan zijn er weinig kinderen meer aan het spelen.....

Dus ... er zijn ook mensen die het wel proberen maar geen andere mogelijkheid hebben!!!

Offline Petra en Linda

• 1458
  • kent de weg in Vathorst
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2009, 11:53 »
Van de week waren mensen aan de Muidenkade aan de waterzijde (dus niet in parkeervakken!) aan het parkeren terwijl op nog geen 100 meter afstand een lege parkeerplaats was!  :o In een jaar tijd heb ik nog nooit geen parkeerplek gehad. En ja, soms loop je 100 meter en soms wellicht 500 meter! So what!

Offline h&p

• Vathorst - een wereld van verschil
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2009, 12:15 »
Op de binnenterrein zie ik 's avonds ook altijd plek, volgens mij moeten we die plekken ook beter gaan benutten. Is wel zo vriendelijk voor bezoekers die 's avonds een plekje buiten de hekken zoeken :D

Offline Yolanda

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 27 februari 2009, 10:58 »
Nu heb ik uit betrouwbare bron gehoord dat ze nog strenger gaan controleren.  ;)

Offline MdO

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 27 februari 2009, 11:30 »
Wellicht dat sommigen ook een herhalingscursus parkeren moeten nemen. Sommige automobilisten krijgen het voor elkaar om hun auto in 2 vakken te krijgen  ??? en zodoende het parkeerprobleem te vergroten.

De witte stenen in de parkeervakken zitten er niet voor niets  :o

Offline Judith en Jan

• Zwanenliefhebber
  • Vathorst guru
  • The question is : ... what is a manamana?
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 27 februari 2009, 12:47 »
De witte stenen in de parkeervakken zitten er niet voor niets  :o

Al moet ik toegeven dat de norm voor de lengte van de parkeervakken welke (bij ons voor) aangelegd zijn uitnodigd om "niet zo netjes" te parkeren. De vakken hebben een normale breedte maar zijn nogal lang waardoor 4 auto's in 3 vakken een mogelijkheid is. Niet netjes inderdaad ... wel makkelijk.

Helaas ook beboetbaar.

Jan

Offline Petra en Linda

• 1458
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 27 februari 2009, 15:58 »
Is het beboetbaar wanneer je niet binnen de de "lijntjes" parkeert? Ook bij ons voor houdewn we het principe aan dat we gewoon aansluiten op de vorige. Het formaat van de auto's is zo dat er inderdaad makkelijk 4 auto's op de aangegeven 3 plekken kunnen staan!

Offline F_A

• Vathorst pionier
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 27 februari 2009, 20:13 »
Volgens mij wel ja. Ik heb begrepen dat dit in de binnenstad ook een groot probleem is waar veel voor bekeurd wordt. Mensen hebben daar natuurlijk ook nog te maken met plaatsen voor vergunninghouders en waar dan voorheen 5 of 6 auto's konden staan, zijn nu precies 4 plaatsen "uitgelijnd". Wanneer ze toch die extra auto's er neer zetten krijgen ze een bekeuring.

In de binnenstad is het probleem natuurlijk nog veel groter, want waar laat je dat ding dan? Hier in Vathorst hebben we, mijns inziens, echt genoeg plek, misschien een paar meter van je deur maar het lijkt me dat je daar niet van slijt.

Offline lem

• *
  • Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 01 maart 2009, 23:49 »
in de binnenstad lijkt mij geen probleem om te parkeren er zijn parkeergarage's genoeg.in vathorst zijn er ook mensen die niet in de vakken parkeren maar de auto gewoon in een een bocht parkeren

Offline F_A

• Vathorst pionier
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 02 maart 2009, 08:57 »
Ik bedoel dan wel de mensen die daar wonen en ook niet altijd 24 uur per dag in een garage terecht kunnen en al moeten betalen voor een vergunning om vervolgens hun auto niet kwijt te kunnen in de straat waarvoor deze vergunning geldt. Heb je trouwens enig idee wat dat kost?

In Vathorst zijn we in de "gelukkige" omstandigheid dat we niet betaald hoeven te parkeren. Over het algemeen hebben veel woningen de mogelijkheid om op eigen terrein een auto te stallen, maar dat doet dan bijna niemand. Te lastig zeker. Tja en als we hem dan allemaal op straat gaan parkeren dan kunnen gasten en mensen die geen eigen parkeerplek hebben het wel vergeten.

Offline Judith en Jan

• Zwanenliefhebber
  • Vathorst guru
  • The question is : ... what is a manamana?
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 02 maart 2009, 09:07 »
Als het goed is heeft iedereen die een auto parkeerd een rijbewijs.
Als het goed is heeft iedereen met een rijbewijs de regels onthouden die ze m.b.t. parkeren hebben MOETEN leren.
Als het goed is hebben mensen die zich niet aan de regels houden en fout parkeren daar een hele goede reden voor.
Als het goed is kunnen ze dan bij een bekeuring de officier van justitie overtuigen zodat ze hun boetebedrag terug kunnen krijgen.
Als het goed is kunnen ze als dat niet lukt de rechter overtuigen.
Als dat niet lukt ... dan heb je pech gehad en had je je auto op een andere plaats moeten parkeren.
Zoals er in de binnenstad parkeergarages zijn zijn er op diverse plaatsen in de wijk grote parkeerplaatsen. Dat dat niet overeenkomt met het plaatje van je auto voor de deur en dat dat best hinderlijk kan zijn ben ik het helemaal mee eens.

Ondanks dat de uitdrukking "parkeren in de vakken" lijkt te wijzen op meervoud ... is het niet de bedoeling dat je in meerdere vakken tegelijk parkeerd. Dit is normaal gesproken niet een feit waar actief op gecontroleerd wordt ... maar als er iemand die vreselijk achterloopt op zijn quota* langskomt...

Jan

(* iedere agent dient 150 boete's per jaar uit te delen. Dit is voor de meeste dienders niet het favoriete onderdeel van hun werkzaamheden maar ze zijn het wel verplicht.)

volg ons op Twitter